Lite pyssel

Har pysslat ihop lite julpåsar. Köpte små papperspåsar på Ikea, dom var billiga, men ack så fula, så dom fick sig en liten make-over ;)
Köpte mönstrat cardstockblock på Panduro, klädde påsen i det, klippte till ett lock, som jag fäste på baksidan av påsen och sen vek över. Halvpärla på locket, för att ge lite tyngd, så det hänger ner. Dekorerade med en remsa av cardstock i annan färg och där fäste jag lite stickers, blommor och små etiketter som man får alldeles gratis av www.misscutiepiegoes80s.blogspot.com Hon har även en annan blogg, www.misscutiepieinspiration.blogspot.com
Sen fyllde Lukas gamla dagiskompis år för ett tag sen, så då blev det ett grattiskort till honom.
Även här mönstrad cardstocksblock från Panduro, en remsa från matchande papper högst upp, en utklippt siffra, bokstavsstickers och sen lite bling på bilarnas navkapslar och även på de blå prickarna där uppe, klart! :)

Pysselkalendern...

Ja, pysselkalendern dog nog lite, synd, men hann inte med att pyssla med febersjuka barn... men jag är rätt säker på att det bli jul igen nästa år, så kanske går det bättre då :)
Igår var jag på julmarknad i Arboga, en mysig liten stad. Köpte en torkad oxstrupe till en fin liten hund, hoppas hon blev glad. Tyvärr kunde hon inte följa med, vår kära Loppan, men vi får väl hitta på nåt med henne nånannan dag, man kan inte göra allt med alla samtidigt...
Fanns mängder av godis, bla min favorit, marknadsnougat, man var så duktigt att jag åkte därifrån med rent samvete utan en krona spenderad på sötsaker :)
Imorrn är det Lucia, Lukas ska vara pepparkaksgubbe på dagis, blir bara en liten stund vi är där, för han är egentligen ledig den dagen, då ska vi fara in till stan och lämna tillbaka Maries bil som vi lånat, och sen hoppas på att min fungerar någorlunda...

6:e december


5:e december


4:e december


3:e december


Inställt pga sjukdom :(

Idag hade vi bjudit in till julpyssel, men inatt blev Alexander rätt plötsligt sjuk, men huvudvärk och feber, så vi fick ställa in. Hela dagen har han legat totalt utslagen i soffan, och knappt ens velat ha vatten/saft, en liten stund var han uppe och satt vid köksbordet, men sen va det soffan som gällde igen.
Inte förräns nu, efter att mormor varit här med glass piggnade han till, så nu är han igång och leker jaga-kurragömma med lillebrorsan, så nu är det nästan som vanligt! :) Men jag tror han snart är tillbaka i soffan då krafterna lär ta slut snart eftersom glassen är det enda han ätit idag...

2:a december


1:a december


RSS 2.0