Musik??

www.soundcloud.com/lilltroll

Var är Jesus???!!!

Tog upp lite julsaker idag, men i julkrubban saknas Jesubarnet och hans ickebiologiska fader... lite synd, då känns det inte som nån större vits med krubba alls... Men dom kanske kommer fram, så länge får Mamma Jungfru roa sig med de andra karlarna ;)
Lite korvgrillning medan lagning av bil pågår :)
Och här kommer ett par bilder från Pain-konserten, tagna med mobilen, så de blev inte så värst bra...
Alexander fyllde år för ett tag sen, och då fick han bland annat ett jättestort StarWars rymdskepp i Lego, tog några timmar att bygga ihop det, och Alexander hjälpte till, en liten liten stund, sen var det vi vuxna som fick bygga :) Men han blev väldigt glad när det var klart, och än har han inte kraschat det
En annan present var "Den lille elektrikern" från 1973!!!
Nu följer resten av veckan i lugn takt, ska försöka röja upp lite, få fram lite julstämning nu inför 1:a advent och sen till helgen ska jag väl försöka roa mig lite med vänner, och nästa helg blir det julpyssel hemma hos mig för alla som känner för det :)

Massa bilder!!

Har ju lånat en kamera, dels lättare att överhuvudtaget ta bilder då, eftersom min är trasig, men också mycket roligare kamera att ta bilder med, så här kommer lite fler bilder!
Nyinhandlat:
Någon som vet vad växten till höger heter? Köpte frö från Impecta för flera år sen, nu är det ett fint träd, men jag har ingen aning om vad den heter...
Det här är iallafall någon form av sparris, hittade jag på Lidl, för 30 kr/st tror jag det var!
Pumpan igen :) Blev faktiskt riktigt nöjd med den. I bakgrunden ser man dom fina äpplena jag fick i inflyttningspresent, av Zandra och Nicklas. Ett stort och två små. Blomman till vänster är en vissen lila krysanthemum, och lyktan till höger är Ikea.
Så här kan man se ut, när man inte får spela Lego StarWars ifred.
Och så här glad kan man faktiskt bli om man låter lillebrorsan få spela imellanåt, fast man inte tror det precis när man ska lämna över handkontrollen...
Några favoritskor :) (ja, det är ju jätteintressant, jag vet!! ;) )




Lilla Rut


Till sist kommer pysslet :)
Liten presentask i form av fågelholk, juldekorerad, ena takhalvan kan man lyfta på för att komma åt innehållet.
På framsidan har jag bara satt dit två ihopsatta blommor, lite blad och rosett.


På den sidan man öppnar taket/locket har jag dekorerat med utklippt papper med notor, blommor med bling i och en stickersfågel. Kanterna på taket har fått lite glitterlim, taknocken lite spetsband och längst ner klistrade jag fast pärlor, då taket inte annars ville ligga nedåt, behövdes en tyngd.



Och så en bild på Gun med, så det inte blir orättvist ;)



Spott, pyssel, bakning, shopping, och till sist ännu mera pyssel :)

Är inte det en självklarhet? Att man inte gör så alltså..? Ha, ha!
Kort som jag gjorde för ca 1 år sen :) Till Matilda, när hon fyllde 7 år!
Kladdkaka, med chokladglasyr och violströssel :) MUMS!!
Kladdkaka, med chokladglasyr och violströssel :) MUMS!!!
Nya muggar från Indiska!
Kort till ett diamantbröllop. Tog ett vitt/champange mönsterpapper, köpt på Panduro för nåt år sen, satte lite ljusrosa bling på ändarna av svirvlarna, och bandet limmade jag fast mellan det yttre pappret och det inre.
Pappret på insidan kommer från ett stort block med mönstrade papper med riddartema, även det från Panduro. Ett hjärta utklippt från gräddvit cardstock, vita bling runt om, som ska symbolisera diamanter lite :) Blommorna är från Viktorias Designhouse, tror jag det heter, och bladen Panduros.
Och på baksidan, en rad av hjärtan....

Det har ju varit Halloween :)

Och så här såg vår fina pumpa ut:
Fast självklart står den inte på toaletten ;) Utan på balkongen, men när vi fotade så var det ljust ute, och vi var ju tvugna och prova direkt hur den såg ut i mörker med lite värmeljus i!

November!

En gång i månaden, som mest, det är väl så man kan sammanfatta mitt sk bloggande :)
Det blir väl ett gäng bilder, som vanligt, men så sägs det ju också att en bild säger mer än 1000 ord, så håll till godo:
Alexander sätter fart!
Tittut Lukas :)
Lukas och Pinnen
Fina Loppan som vi vaktade en liten stund idag.
Har lånat en finfin kamera som jag knappt förstår mig på, så var tvungen att prova lite. Så här ser iaf ett träd ut på hösten.
Och så här ser trädets gamla nedfallna löv ut ;)
Ska försöka hinna utnyttja den här kameran till max nu denna vecka när vi är lediga och det är lov, men tiden går snabbt och snart är det måndag igen.

RSS 2.0