Svinkoppor

Förra veckan var Lukas hemma med feber, i morse vaknade Alexander med ansiktet fullt av vad jag tror är svinkoppor.
Svinkoppor är små prickar i ansiktet och fullt med sår och var i näsan, ser ut som han är jättesnorig och äcklig.... Men, det gör inte att barnen är sjuka på annat sätt, så som hängiga och lite extra trötta... Vad gör man då? Barn som är fulla av energi, men som ändå är sjuka och smittar...?
Nu ska iaf vårdcentralen ringa kl 08:10, jag hoppas att vi får nåt som hjälper, och inte, som jag läst på andra bloggar, receptfri salva som det ska smörjas med.
Inte verkar det bli fint väder idag heller, så vi får väl försöka roa oss inne, finns ju alltid tvätt och städning... jippi! NOT.

Gott

Den här kom för ett tag sen.

Först var jag lite tveksam, kokos och banan...
Men idag tog jag mod till mig och köpte den, supergod! Men i längden blir den nog lite tjatig.
Då är det ju tur att schweizernöt finns, och vanliga med bara choklad, och digestive, och apelsinkrokant, och mint, och alla de andra :D

Dovra-sjöarna

Lite bilder från den vackra naturen vid Dovra-sjöarna, från i lördags.

RSS 2.0