Lucky Luke

Eller Lukas, den lille cowboyen :) (Bilden på Alexander ville inte datorn ha tydligen, får göra ett nytt försök imorgon)



I helgen blir det nog en ny ridtur, kanske på andra pållen då.

27.7

27.7 grader varmt här inne nu, jätteskönt! Passar mig perfekt!!

Köpte lite nya blommor idag, hibiscus, tänkte ta kort o lägga upp, snart...
Barnen köpte också varsin blomma, en röd och en rosa Lyckliga Lotta. Dom får dom ha i sitt rum... så jag slipper, ha ha!

Snart kommer nya köksgardinerna från Jotex.se




Tror det kommer bli jättefint!!


Vår

Skulle visa en bild av fina vårblommor jag såg idag, men än har jag inte riktigt förstått mig på nya datorn, så bilden är fortfarande kvar i telefonen.

 Nu fick jag googla fram en bild, det var iaf såna här, vintergäck, så då måste det betyda att det är vår nu :D

Före...


En fruktansvärt ful hatthylla!

Efter...


En ljus och fin hatthylla!


Grattiskort

Kort som pappa fick när han fyllde år.


Material från Panduri, Stellas och scrapmoment.com


Han fick även lite vårblommor :)


Gott!!

Inne hos www.frokenfrau.blogspot.com hittade jag recept på ostgratinerade champinjoner, här hittar ni hennes recept: http://frokenfrau.blogspot.com/2011/02/basta-fredagsmyset-ostgratinerade.html
Men jag provade en egen variant, som enligt mig blev himmelskt god!
Champinjoner
Icas cream cheese vitlök & örter
Kallrökt gourmetkotlett
Mâchesallad
Ost
Salt
Peppar
Ta bort stjälken och även lite inuti champinjonen, för att få plats med fyllningen, akta, de går lätt sönder.
Lägg i lite cream cheese, skär småbitar av det kallrökta, tryck i det tillsammans med hackad mâchesallad i cream cheesen, salta o peppra, strö över riven ost. Ställ in i ugnen 200-223 grader tills osten börjar få fin färg.
Var mycket godare än de ser ut!

RSS 2.0